3 neuromarketing- tips waarmee je websitebezoekers kunt beïnvloeden!

Het vinden van een koopknop in het brein van consumenten zou het verkopen vergemakkelijken. Opkomende trend “neuromarketing” helpt je inzicht krijgen in het gedrag en de behoefte van jouw doelgroep. Met deze tips weet jij het brein van de consument al te beïnvloeden!

  1. Het euro-teken (€) kan jouw verkopen tegenhouden 

Het is eigenlijk heel simpel. Wanneer jij met een hamer op je vinger slaat, wordt een specifiek hersengebied geactiveerd. Het zogenoemde pijngebied. Ditzelfde gebied wordt ook geactiveerd wanneer ons brein het euroteken ziet. Geld uitgeven doet ons letterlijk pijn. Zo toont Coolblue al jaren (na heel veel onderzoek en testen) geen enkel euroteken in hun volledige webshop omdat ze meer verkopen genereren wanneer ze hun prijzen tonen zonder het €-teken ervoor. 

Benieuwd of dit op jouw website of webshop ook werkt? Mijn advies: testen, testen, testen. Bekijk of het wel/niet tonen van het euroteken daadwerkelijk verschilt geeft bij jouw doelgroep. 

2. Het tonen van (te) veel reviews

Uit onderzoek blijkt dat website bezoekers ± 3 reviews nodig heeft om een bedrijf wel of niet te vertrouwen. Het wijden van een volledige pagina aan alle reviews die je ooit hebt ontvangen, als opsomming, werkt averechts. Je positioneert jezelf als held en wordt door anderen als minder betrouwbaar beschouwt.

Hoe je beter je reviews kunt inzetten? Verdeel de reviews die je hebt over de hele website. Plaats op elke pagina een enkele review. Het tonen van de naam, bedrijf en het logo van de reviewer zorgt voor extra vertrouwen. Dus besteedt voldoende tijd aan het verkrijgen van de juiste reviews bij jouw klanten! Het is écht niet gek om daar om te vragen, maak er een gewoonte van. 

3. Het vet- en schuindrukken van woorden in je teksten

Wij mensen beschouwen vetgedrukte tekst als ‘meer waar’ dan schuingedrukte tekst. Dus wil je een stuk tekst extra aandacht geven of benadrukken? Geef belangrijke tekst dan een vetgedrukte opmaak in plaats van schuingedrukt. 

Een extra win-win: Google beschouwt vetgedrukte tekst als belangrijk. Het heeft dus ook een positieve werking op de vindbaarheid in de Google zoekmachine. 

Ik ben benieuwd of jij bewust bent van deze beinvloedingen. Let me know! Tot slot een leuk feitje! Ik heb zelf een wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de kracht van neuromarketing in websites en webshops. Ik weet alle ins – and outs met betrekking tot het beïnvloeden van de consument en deel deze kennis graag met jou. Alle branding, websites en webshops (brandingpakket) die ik ontwikkel, wordt het stukje psychologie meegenomen en standaard verwerkt zodat jij optimaal verkoopt via jouw website of webshop. 

Ondernemer Ilse de Boer Media

Hulp nodig met het optimaliseren van je website of webshop?

Er liggen altijd kansen voor optimalisatie, met als doel: groei. Op elke website of webshop. Heb je daarbij hulp of mijn advies nodig? Vul het contactformulier in. Ik help je graag.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Vrijblijvende offerte

Binnen 24 uur in je mailbox

Sneller contact nodig? Mail naar info@ilsedeboermedia.nl of bel naar +31 6 15 60 73 50.