Blogpost | Het effectief inzetten van logo's

(Startende) ondernemers vragen mij vaak waaraan hun (nieuwe) logo moet voldoen en hoe ze die het best kunnen inzetten? Is het nou de bedoeling dat je die overal groot in en op verwerkt? Je wilt namelijk niet schreeuwerig overkomen. In deze blogpost vertel ik, hoe jij jouw logo effectief kan inzetten om van jouw bedrijf een merk te maken. 

Mijn advies: Gebruik 1 primair logo en versterk deze met een passend logo-icoon die herkenbaar is voor de consument. 

Het primaire logo is het belangrijkste logo van jouw onderneming. Het laat (als het goed is) in een opslag zien wie je bent en wat je doet. Dit logo gebruik jij op je websites en offline luxe zoals drukwerk. 

De kracht van branding is als het publiek een element uit je oorspronkelijke logo herkent en direct de link legt met jouw onderneming. Mooi voorbeeld van krachtige branding is McDonalds: een simpele subtiele ‘M’, maar iedereen weet direct om welke organisatie het gaat. 

Je kunt je primaire logo versterken met een logo-icoon. Hierbij staan losse elementen uit het oorspronkelijke logo, op zich zelf. Belangrijk hierbij is dat je dezelfde vormen, kleuren en lettertypes gebruikt zodat de consument herkenning ziet en vertrouwen vormt. 

Het effectief inzetten van jouw logo en logovarianten ziet er in de praktijk zo uit. Kunst van branding is om het overal in terug te laten komen en herkenbaar te zijn, maar niet storend. Zie bijvoorbeeld heel subtiele verwerking in je social media posts, onderaan je verstuurde facturen en in je briefwerk op visitekaartjes. 

Tip! Subtiele verwerking van je icoon op je Instgram post & Instagram Hoogtepunten. Indien je bericht wordt gedeeld of viral gaat, maakt het publiek direct kennis met jouw logo!

Belangrijk! Gebruiken van dezelfde logo’s, kleuren, vormen en lettertypes is belangrijk om eenheid uit te blijven stralen. 

Subtiele, passende verwerking van je logo & icoon op facturen en prijsopgaven. Niet storend, maar wel aanwezig. 

Wat levert het op? Het effectief inzetten van jouw logo en logovarianten zoals iconen zorgt voor herkenning. Herkenning zorgt voor verbinding en vertrouwen met de consument: dat wat jouw bedrijf nodig heeft om het potentieel uiteindelijk over te laten halen tot aankoop of gunst van de opdracht. 

Wil jij ook passende logo-varianten bij jouw (bestaande) logo of kan jouw bedrijf een frisse wind gebruiken op het gebied van branding en huisstijl? Neem vrijblijvend contact op via info@ilsedeboermedia.nl! Benieuwd naar jouw vragen, bevindingen en ervaringen omtrent het logo- en huisstijlgebruik! Ik help je daarbij graag. 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *